Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΝΕΑΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Μετά  τρία χρόνια αποχής από εκδρομές, λόγω των περιορισμών που είχαν επιβληθεί από την Πολιτεία, μας αξίωσε ο Άγιος Νικόλαος ο θαυματουργός, ο προστάτης άγιος της ενορίας μας, να βρεθούμε στις 10 Ιουνίου 2023 στην Ιερά Μονή Δαμάστας στην Φθιώτιδα.

Ανεβήκαμε σε υψόμετρο 740m στις κατάφυτες πλαγιές του Καλλιδρόμου και προσκυνήσαμε την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Δαμάστας.

Δεχθήκαμε την αβραμιαία φιλοξενία της γυναικείας αδελφότητος και ακούσαμε το ιστορικό της Μονής από την ηγουμένη Ιωάννα. Μεταξύ άλλων μας είπε για την συμμετοχή της Μονής στον αγώνα της πατρίδας μας για την ελευθερία από την τουρκική σκλαβιά.

Είναι γνωστό ότι τα μοναστήρια μας κατά την διάρκεια του Οθωμανικού ζυγού δεν θεράπευαν μόνον τις θρησκευτικές και λατρευτικές ανάγκες των σκλάβων Ελλήνων αλλά και την ίδια την ψυχή του υπόδουλου γένους για να μείνει όρθιο, απροσκύνητο και αδούλωτο στον Τούρκο δυνάστη.

Αλλά και την περίοδο της Γερμανικής Κατοχής στην Μονή Δαμάστας, εύρισκαν καταφύγιο οι αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης. Γι’αυτό στις αρχές Ιουλίου 1942 οι κατακτητές πυρπόλησαν τη Μονή με αποτέλεσμα να καταστραφούν πολλές κτηριακές υποδομές της.

Τον Σεπτέμβριο του 1953 έχουμε την μετατροπή της Μονής από ανδρική σε γυναικεία και αμέσως ξεκινά η ανακαίνιση των κτηρίων της. Με την αγάπη και τις προσφορές των πιστών χριστιανών πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες ανακαίνισης, συντήρησης και αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της Μονής.

Μεγάλη ευλογία για όλους μας ήταν η προσκύνηση στο κελάκι του μακαριστού Γέροντος π.Φωτίου Κερασιώτη,μαθητού του Αγίου Πορφυρίου, ο οποίος για 14 χρόνια, μέχρι της κοιμήσεώς του 30 Απριλίου 2013,ήταν ο εφημέριος και πνευματικός πατέρας της Μονής, με τεράστια προσφορά στον λαό του Θεού και ιδιαιτέρως στον λαό της Φθιώτιδας.

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο πανέμορφο χωριό της Παύλιανης.

Η Παύλιανη είναι κτισμένη στις νοτιοανατολικές πλαγιές της Οίτης σε υψόμετρο 1040m μέσα σε πυκνό ελατόδασος. Περπατήσαμε στο υπέροχο φυσικό πάρκο αναψυχής στις πηγές του Ασωπού κάτω από ψιλόβροχο, συναντώντας στην διαδρομή μας αιώρες, ξυλοκρέβατα, φωλιές, τελεφερίκ πάνω από το ποτάμι, τούνελ, μουσική γέφυρα, μονοπάτια με ευφάνταστες πινακίδες πληροφοριών και οδηγιών.

Ενθουσιασμένοι από τα μεγαλεία του Θεού επιστρέψαμε στην Αθήνα με γεμάτες τις σωματικές και πνευματικές μπαταρίες, για να συνεχίσει ο καθένας την εργασία και τις υποχρεώσεις του.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

Στην Καστροπολιτεία του Μυστρα τα παιδιά του Κατηχητικού μας!

mistras

Στην Καστροπολιτεία του Μυστρά
…Κι ὅσον ἐγύρεψεν καλὰ τὰ μέρη ἐκεῖνα ὅλα,
ηὗρεν βουνὶ παράξενον, ἀπόκομμα εἰς ὄρος,
ἀπάνω τῆς Λακοδαιμονίας κανένα μίλιν πλέον.
Διατὶ τοῦ ἄρεσεν πολλὰ νὰ ποιήσῃ δυναμάριν,
ὥρισε ἀπέξω στὸ βουνὶ κ᾿ ἐχτίσαν ἕνα κάστρον,
καὶ Μυζηθρὰν τ᾿ ὠνόμασεν, διατὶ τὸ ἐκράζαν οὕτως·
λαμπρὸν κάστρον τὸ ἔποικεν καὶ μέγα δυναμάριν.
                         Από το Χρονικό του Μορέως

Σ’αυτό το παράξενο και υπέροχο βουνό θα πραγματοποιήσουμε φέτος την καταληκτική για το κατηχητικό έτος εκδρομή μας.
Στις 22 Ιουνίου 2019,ημέρα Σάββατο,θα ξεκινήσουμε από το ναό μας για να επισκεφθούμε την περιοχή της Σπάρτης, με πρώτο σταθμό την Ι.Μ.Αγ.Τεσσαράκοντα Μαρτύρων,η οποία είναι κτισμένη σε μια περιοχή με σπάνιο φυσικό κάλλος,σε υψόμετρο 400m και οι αρχές του ανάγονται στον 13ο αιώνα.
Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε στο Μυστρά και θα επισκεφθούμε έναν από τους λίγους καλά διατηρημένους βυζαντινούς οικισμούς που σώζονται έως σήμερα. Στον Αρχαιολογικό χώρο της Καστροπολιτείας θα έχουμε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε στο Παλάτι των Δεσποτών, στην Αγία Σοφία, στη Μονή της Παντάνασσας κ.α. Στον Άγιο Δημήτριο , που ήταν και η Μητρόπολη, θα δούμε τον ανάγλυφο δικέφαλο αετό που υπάρχει στο πάτωμα και στον οποίο έγινε η στέψη του τελευταίου και μαρτυρικού βυζαντινού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου ΙΑ Παλαιολόγου, στις 6 Ιανουαρίου 1449.
Στην εκδρομή μας αυτή προσκαλούμε όλους τους νέους και τις νέες της ενορίας μας αλλά και τους συνοδούς τους, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους το αργότερο μέχρι 19 Ιουνίου στον π.Πασχάλη.

Καλό Καλοκαίρι

ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΑΚΩΒΟ ΤΣΑΛΙΚΗ

Το Σάββατο 16 Ιουνίου 2018 πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκδρομή του Νεανικού μας Κέντρου.Η εκδρομή μας ξεκίνησε με προσκύνημα στον Όσιο Ιωάννη τον Ρώσο,στο Προκόπι Ευβοίας.Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τις Ροβιές για να ανηφορήσουμε προς την Ιερά Μονή του Οσίου Δαυίδ.Εκεί είχαμε την μεγάλη ευλογία να προσκυνήσουμε στον τάφο του συγχρόνου αγίου της Εκκλησίας μας πατρός Ιακώβου Τσαλίκη.

Κατά την διάρκεια του ταξιδιού ο καιρός ήταν άσχημος,με βροχές και καταιγίδες.Όμως η ευλογία του αγίου μας προστάτεψε και μας βοήθησε ώστε η εκδρομή μας να ολοκληρωθεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα.

Κατά την επιστροφή μας διαβάσαμε κάποιες από τις νουθεσίες του αγίου μας προς τους πιστούς.

" Στην Εκκλησία βρίσκουμε την υγεία,την παρηγοριά,την ελπίδα και τη σωτηρία της ψυχής μας."

"Η νηστεία είναι εντολή του Θεού. Κι ο Χριστός μας ενήστευε. Γι'αυτό και μείς να νηστεύουμε."

"Η στενοχώρια είναι η πιο μεγάλη αρρώστεια,να τη διώχνετε."

"Ο άνθρωπος δεν πρέπει να φεύγει από την Εκκλησία πληγωμένος,αλλά θεραπευμένος."

"Ο Θεός επιτρέπει τις αρρώστειες για ν'αποκτούμε αρετές,κυρίως όμως να ταπεινωνόμαστε."