ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ “ΧΑΜΕΝΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ” ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ

ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΓΕΝΕΩΝ!

Eἶναι παρατηρηµένο τό γεγονός ὅτι πρίν τίς µεγάλες γιορτές, τά Χριστούγεννα ἤ τό Πάσχα, κάποιος “σοφός” καί “µεγάλος” καί διάσηµος, ὅλο καί θά βγεῖ νά ἀνακοινώσει κάποια νέα “µεγάλη” ἀνακάλυψη πού ὑπόσχεται νά κάνει πάταγο καί νά ἀποδείξει πώς ἡ ζωή τοῦ Χριστοῦ κρύβει κι ἄλλες πτυχές, πού δέν τίς παρουσιάζουν τά Εὐαγγέλια!

Δέν εἶναι ἀρκετό τό ὅτι ἔχουν ἀνασυρθεῖ ὅλες οἱ εἰδωλολατρικές συνήθειες γιά νά ἀποδειχθεῖ πώς οἱ χριστιανικές γιορτές δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό «κλεµµένες» εἰδωλολατρικές γιορτές. Δέν εἶναι ἀρκετό οὔτε καί τό ὅτι –ἰδίως τά Χριστούγεννα– ἔχουν καταντήσει περισσότερο ἐµπορικές καί κοσµικές εὐκαιρίες, παρά περίοδοι περισυλλογῆς καί αὐτοκριτικῆς. Ἡ ἐποχή µας ἔχει πρόβληµα µέ τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ –ἀκριβῶς ὅπως εἶχε καί ἡ ἐποχή Του– καί πρέπει νά Τόν ἀποδείξει ἕνα κοινό ἄνθρωπο, πού ἁπλῶς κατάφερε νά κάνει λίγη περισσότερη φασαρία ἀπό τούς ἄλλους. Καί οἱ αἰῶνες πού πέρασαν, φαίνεται πώς ἔχουν µάθει περισσότερα πράγµατα στούς ἐχθρούς Του, ἀπό τό νά πληρώνουν τούς στρατιῶτες πού φύλαγαν τόν Τάφο γιά νά ποῦν ψέµµατα ὅτι οἱ µαθητές Του ἔκλεψαν τό Σῶµα Του. Τώρα οἱ ἐχθροί Του ἔχουν ἀκαδηµαϊκούς τίτλους καί διασυνδέσεις στό χῶρο τοῦ θεάµατος, τό χῶρο πού κατ’ ἐξοχήν κατευθύνει τήν κοινή γνώµη ὅπου θέλει.

Ἔτσι, λοιπόν, λίγο πρίν τά Χριστούγεννα, ὁ ἱστορικός SimchaJacobovici, πού εἶναι γνωστός ἀπό τά ντοκιµαντέρ του καί –ἰδίως αὐτό γιά τήν περίφηµη ...ἀνακάλυψη τοῦ “χαµένου τάφου τοῦ Ἰησοῦ”(!)– µαζί µέ τόν BarrieWilson, καθηγητή θρησκευτικῶν σπουδῶν στό Τορόντο, “ἀνακάλυψαν” καί κάτι ἄλλο “χαµένο”. Αὐτή τή φορά εἶναι ἕνα «εὐαγγέλιο», τό ὁποῖο –ἰσχυρίζονται– ὅτι εἶναι ἐξίσου σηµαντικό µέ τά χειρόγραφα τῆς Νεκρᾶς Θαλάσσης!

Στήν πραγµατικότητα, αὐτό πού “ἀνακάλυψαν” εἶναι ἕνα χειρόγραφο τοῦ 6ου αἰῶνα, τό ὁποῖο ἦρθε στήν κατοχή τοῦ Βρετανικοῦ Μουσείου τό 1847 γιά νά δοθεῖ στή Βρετανική Βιβλιοθήκη, ὅπου ὑπάρχει καταχωρισµένο µέ τόν ἀριθµό 17.202. Τό χειρόγραφο αὐτό διηγεῖται τήν ἱστορία τοῦ Ἰωσήφ καί τῆς Ἀσυνέθ, ἀλλά οἱ δύο “σοφές κεφαλές” ἀποφάνθηκαν ὅτι αὐτή εἶναι ἡ κωδικοποιηµένη «ἱστορία τοῦ Ἰησοῦ καί τῆς Μαρίας τῆς Μαγδαληνῆς»(!) Γιατί; Γιατί –κατά τήν γνώµη τους– τό ὄνοµα Ἰωσήφ εἶναι συµβολικό τοῦ ὀνόµατος... Ἰησοῦς καί, ἐπειδή ὁ Ἰωσήφ πρωτοσυνάντησε τήν Ἀσυνέθ σέ ἕνα πύργο, καί τό ὄνοµα Μαγδαληνή προέρχεται ἀπό τό χωριό τῆς Γαλιλαίας Μάγδαλα, πού ὀνοµάστηκε ἔτσι ἀπό τήν ἑβραϊκή λέξη πύργος, ἄρα, ἡ Ἀσυνέθ εἶναι ἡ Μαγδαληνή! Οἱ σκριβάνιοι τοῦ 6ου αἰῶνα δέν τόλµησαν νά καταγράψουν καθαρά τήν ἱστορία, γιατί –βέβαια– θά στιγµατίζονταν σάν αἱρετικοί, ὁπότε τά ἔγραψαν ὅλα συγκεκαλυµµένα. Καί αὐτά τά «ὅλα», ἦταν, φυσικά, οἱ ἀπόκρυφες πτυχές τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ!...

Κατά τά λόγια τῶν δύο... “ἐρευνητῶν”: «Ἡ ἱστορία µᾶς ἀφηγεῖται γιά ἕναν παντρεµένο Ἰησοῦ, ἀλλά προχωρεῖ καί πιό πέρα. Ἀναφέρεται στίς θεολογικές ἐπιπλοκές τοῦ ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶχε καί παιδιά. Ἄν εἶναι Θεός, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή εἶναι θεά. Καί στό κείµενο δέν γίνεται ἀναφορά σέ αὐτήν ἔτσι ἁπλᾶ σάν κυρία Ἰησοῦ. Ὀνοµάζεται θυγατέρα θεοῦ καί νύφη τοῦ θεοῦ.» …δηλαδή, νά ὑποθέσει κανείς ὅτι τά παιδιά ὀνοµάζονται στό χειρόγραφο… θεάκια;

Ἡ ὅλη ὑπόθεση, ἄν δέν ἦταν ἀνατριχιαστικά βλάσφηµη, θά ἦταν φαι­δρή. Γι’ αὐτό καί τό ὡραιότερο σχόλιο τό ἔκανε ὁ καθηγητής τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας τοῦ πανεπιστηµίου τῆς Ὀξφόρδης DiarmaidMacCulloch, ὁ ὁποῖος ὅταν ρωτήθηκε γιά τό θέµα ἀπάντησε µέ τό γνωστό βρετανικό φλέγµα: “bilge!Δηλαδή, µέ τήν ἀντίστοιχη δική µας λέξη: µπαροῦφες!!!

Γιάσχόλια: ninetta1.blogspot.com            ΝινέτταΒολουδάκη

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 148

Δεκέμβριος 2014