ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

YPOSTATIKH

ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ

ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ

ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

περίοδος πού ρχίζει πό τίς 15 Νοεμβρίου ως τά Χριστούγεννα εναι περίοδος πνευματικς προετοιμασίας μας γιά τήν ποδοχή το Χριστο, το Σαρκωθέντος Θεο μας.

Γιά νά νοιώσουμε εεργετικά τό γεγονός ατό, τελομε καθημερινά τήν Θεία Λειτουργία καί, σύν Θε, θά τελέσουμε καί στόν Ναό μας ατό τό Σαρανταλείτουργο, στε νά μβαθύνουμε σο περισσότερο μπορομε στό μέγα Μυστήριο τς ποστατικς νώσεως τς νθρωπίνης φύσεώς μας στό Πρόσωπο το Θεο Λόγου καί νά συνειδητοποιήσουμε τι εναι ποφασιστικς σημασίας ατή ἡ σύγχυτη λλά καί διαίρετη νωσή μας μέ τόν Θεό, γιατί μόνο μέσ ατς τς νώσεως μπορομε νά διατηρηθομε στήν παρξη, φο μόνο νθρώπινη φύση πού φόρεσε Χριστός θά διατηρηθῆ ν Δόξ ες τούς αἰῶνας τν αώνων καί σων ταυτισθον μαζί Του.

Δυστυχς, πολύ συχνά μες ο θρησκευόμενοι λησμονομε τι εναι παραίτητη γιά τήν παρξή μας καί τήν πνευματική προκοπή μας διατήρηση καί συνεχής βίωση τς νώσεως κτιστο καί κτίστου καί συχνά–πυκνά διχοτομομε τόν αυτό μας, τήν ζωή καί τίς πιλογές μας καί, τσι, σέ κάποιες δραστηριότητές μας ζομε ς νθρωποι χωρίς νατένιση Θεο καί σέ κάποιες λλες ς κκλησιαζόμενοι καί θρησκευόμενοι!

τσι ξηγεται καί καθημερινή συζήτηση πού γίνεται τόν τελευταο καιρό πό τούς πολιτικούς γιά τόν χωρισμό τς Πολιτείας πό τήν κκλησία, φο ποτέ δέν σχοληθήκαμε μες ο θρησκευόμενοι νεοέλληνες σοβαρά μέ τό θέμα τς ναγκαιότητος συγχύτου λλά καί διαιρέτου νώσεως τν δύο πό Θεοπορρεουσν ξουσιν διά τς κκλησίας Του, δηλαδή, τς ερωσύνης (ερες) καί τς Βασιλείας (Πολιτικοί). Θεώρησαν καί ξακολουθον νά θεωρον πολλοί θρησκευόμενοι –Προτεσταντικ τ τρόπτι οξουσίες ατές δέν πηγάζουν πό τήν κκλησία λλά τι Πολιτεία –ipso jure– ντλε τήν ξουσία της πό τόν αυτό της (πού τόν νομάζει παραπλανητικά στό Σύνταγμά της, λαό) καί ς κ τούτου νομιμοποιεται νά ξουσιάζη κόμη καί τήν κκλησία μέ τό παίσχυντο νομικό πινόημα τς «νόμ κρατούσης Πολιτείας»!

παιτεται, λοιπόν, μεσα θεολογική μας φύπνιση, γιατί οπιπτώσεις το χωρισμο τς Πολιτείας πό τήν ζωή τς κκλησίας, θά χη λέθριες πνευματικές συνέπειες γιά τούς νθρώπους τς Πατρίδος μας. Συνέπειες πού σοδυναμον μέ τίς πιπτώσεις πού θά εχε στή ζωή τν νθρώπων χωρισμός τς Παλαις πό τήν Καινή Διαθήκη (δηλαδή διχοτόμηση τς γίας Γραφς) καί χωρισμός τς νθρωπίνης Φύσεως το Χριστοπό τήν Θεία Του Φύση.

π’ ατο, μως, εναι ναγκαο νά πανέλθουμε ναλυτικότερα, γιατί τό θέμα παιτε μεγάλη θεολογική νάλυση, λόγ τς πο­λυ­χρονίου «σκοτόμαινας» πού τό καλύπτει –κατά τήν προσφυ δι­α­τύπωση το μακαριστο Μητροπολίτου δρας εροθέου– λλά καί γιατί, μέ ατά πού δη περιληπτικά γραψα, εναι πολύ πιθανόν κάποιοι νά μέ παρεξηγήσουν.

                                        π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» ρ. Τεύχους 171

Νοέμβριος 2016