«Εἶπε δὲ Κύριος: Ἡ κραυγὴ τῶν Σοδόμων καὶ τῶν Γομόρρων ἐπλήθυνε, καὶ ἡ ἁμαρτία αὐτῶν βαρεῖα σφόδρα»

171 5 Xrisa

 

 

 

«Επε δ Κύριος:

κραυγ τν Σοδόμων κα τν Γομόρρων πλήθυνε, καμαρτία ατν βαρεα σφόδρα»

«Χωρς Θελα πιτρέπονται» εχε πε κάποτε Ντοστογιέφσκυ κα τ λόγια του, διαχρονικά, μπορε ν τπιβεβαιώσει κανείς, ετε παρατηρντας τν ζωνς λαο χωρς Θεό, ετε παρατηρντας τν ζωνς νθρώπου χωρς Θεό. Κάποιοι νθρωποι, θεωρον τι ταν ποβάλλουν τν Θεπ μέσα τους, λευθερώνονται π κάποια φανταστικ δεσμά, τποα βέβαια οδιοι χουν πλάσει στ μυαλό τους κα μ τποα οδιοι χουν λυσοδέσει τν αυτό τους κα ασθάνονται τι τν θέση το Θεο τν παίρνει λογικποία κα καθοδηγε τ κάθε τους βμα.

Πς μως εναι δυνατν σ μιποχ πο ο περισσότεροι νθρωποι χουν πομακρυνθεπ τν Θε κα τν χουν διώξει π τν ζωή τους, θεωρντας τι τν χουν ντικαταστήσει μ τν λογική, ατ πού κυριαρχε ν εναι παραλογισμός; Στν πραγματικότητα δν πάρχει λογικ χωρς Θε καταν πουσιάζει Θεός, σο καν νθρωπος προσπαθε ν καλύψει τ κεν πο ασθάνεται κα τποο τν βασανίζει, σο καν προσπαθε ν προσδώσει κάποιο νόημα σ ατν τν ζω εναι δύνατο, μποτέλεσμα μόνη λογικδς ν εναι ατ ποδηγε στν παραλογισμ καί, ργλλ σταθερά, στν καταστροφή του.

 

δ κα δεκαετίες τ ζήτημα τν μοφυλοφίλων βρίσκεται στ προσκήνιο. Τ φαινόμενο ατ βέβαια πάρχει στς κοινωνίες δ κα αἰῶνες, δν εναι πρωτοφανές, λλ σήμερα εναι σως πιντονο π ποτ καποχή μας θυμίζει πολκείνη τν Σοδόμων κα Γομόρρων λίγο πρν τν καταστροφή τους π τν Θεό. ναισχυντία τς ποχς μας θυμίζει ρκετκείνη τν τότε μοφυλοφίλων πο περικύκλωσαν τ σπίτι το Λώτ, στ σπίτι τοποίου φιλοξενονταν ογγελοι το Κυρίου κα χτυποσαν μ μανία τν πόρτα γι ν μπορέσουν ν εσέλθουν κα ν συνευρεθον μ τος γγέλους. πως τότε δν ασθάνονται καμία ντροπ γι τν μαρτία στν ποία εχαν βουτηχτε, τσι κα σήμερα ονθρωποι ατο προσπαθον ν κάνουν συνεχς ασθητ τν παρουσία τους μ διάφορες κδηλώσεις κα παρελάσεις περηφάνειας, τς νομαζόμενες pride, στς ποες σκοπός τους εναι νποδείξουν τι εναι φυσιολογικοί, τι διαφορετικότητά τους εναι πλ μι φυσιολογικ κατάσταση. Ατπ μόνο του δν γγίζει τρια το παραλογισμο; Ποις φυσιολογικς νθρωπος προσπαθε νποδείξει τι εναι φυσιολογικς προκαλντας λα τ βλέμματα πάνω του κατ τέτοιον τρόπο; Ποις φυσιολογικς νθρωπος διακηρύττει μπερηφάνεια τι εναι... φυσιολογικός;

ν λοιπν τόσα χρόνια τ κύριο ζήτημα ταν πιλογ το συντρόφου κα τ δικαιώματα πο θπρεπε ν δίνονται σν­θρώ­πους ποπιθυμον νχουν γι σύντροφό τους κάποιο τομο τοδίου φύλου, τ κακ σήμερα χει προχωρήσει κόμα περισσότερο κα ατ γιατί, γι πρώτη φορσως στ χρονικ τς νθρωπότητας, χει ξεκινήσει συζήτηση περφυλων ποκειμένων, περνθρώπων προσδιορίστου φύλου κα περ συγκρότησης το φύλου π τδια τποκείμενα. Σύμφωνα μ ατς τς ντιλήψεις, κάθε νθρωπος εναι φυλος κα εναι λεύθερος διος, κατ τν διάρκεια τς ζως του, νπιλέξει τ φλο του. πως ποστηρίζεται, πειδ τ φλο φορ κυρίως ρισμένα χαρακτηριστικ καρισμένες συμπεριφορς τονθρώπου, νατομία τονθρώπου δν παίζει κάποιον ρόλο οτε ποτελε προσδιορισμ το φύλου, λλ ατ ποχει σημασία εναι τ τί χαρακτηριστικ θ διαλέξει καθένας γι τν αυτό του, ντρικ γυναικεα, κα τ πς θπιλέξει καθένας ν συμπεριφέρεται, μντρικ γυναικεο τρόπο, καθς ατ εναι πο θ προσδιορίσουν κα τ φλο του.

τσι, ποστηρίζουν, πς ταν να παιδ γεννιέται, ο γονες δν πρέπει ν το συμπεριφέρονται σν ν εναι γόρι κορίτσι γιατί κόμα δν εναι τίποτα! Τδιο τ παιδ εναι ατ πο θ προσδιορίσει τν αυτό του ταν ξεκινήσει νντιλαμβάνεται τν κόσμο γύρω του καποφασίσει τ φλο στποο θέλει ννήκει. Μέχρι τότε ο γονες θ πρέπει ν μάθουν στ παιδιά τους κα τν ντρικ κα τν γυναικεία πλευρ τς ζως. σον φορ στ παιχνίδι, θ πρέπει τγόρια ν παίζουν κα μ κοκλες, ν τ κο­ρί­τσι­α ν παίζουν μ ατοκίνητα καλλα παρόμοια γορίστικα παι­χνίδια. σον φορ στν νδυμασία θ πρέπει τγόρια ν ντύ­νον­ται μ κοριτσίστικο τρόπο κα τ κορίτσια ντίστοιχα μ­γο­ρί­στι­κο τρόπο, ν διαχωρισμς τν χρωμάτων π μέρους τν γονέων θεωρεται παγορευτικός, τ ν μάθουν, δηλαδή, στγόρια τι τντιπροσωπευτικό τους χρμα εναι τ μπλ κα στ κορίτσια ντίστοιχα τι εναι τ ρόζ! Θ πρέπει, λένε, κα τγόρια ν συνηθίσουν τ ρζ χρμα κα ν τ χρησιμοποιον στν καθημερινότητά τους, στ ροχα τους, στ παιχνίδια τους κα στς διάφορες σχολίες τους καντίστοιχα τά κορίτσια τ μπλ μέχρι τ κάθε παιδ νπιλέξει τ φλο στποο κα θντάξει τν αυτό του. πώτερος σκοπς ατς τς διαπαιδαγώγησης –ν μπορε ν χαρακτηριστετσι ατρρωστημένη κατάσταση τν ποία μεταφέρουν κα στ παιδιπ τν πολ μικρή τους λικία– εναι ν μυήσουν ατς τς θες ψυχς κα στν ντρικ κα στν γυναικεα συμπεριφορ κα ψυχολογία τσι στε φο μάθουν κα τ δυό, ν μπορέσουν ν κάνουν κα τν καθοριστική τους πιλογή. Καν μέχρι τ τέλος ατς τς ζως πρέπει καθένας νχει ποβάλλει τν ψυχολογία πο τν συνοδεύει, φο καντρικ κα γυναικεία ψυχολογία εναι ποτέλεσμα τς πτώσης τονθρώπου π τν Παράδεισο, γι ν μπορέσει νδηγηθε στν τελειότητα, μ ατς τς ντιλήψεις φορτώνονται ονθρωποι τ βάρος κα τν τραγωδία χι μόνο τς δικς τους ψυχολογίας, λλ κα τν τραγωδία το ν διδαχτον κα τν ψυχολογία τοντίθετου φύλου κα ν μυηθον σ ατν μέχρι νπιλέξουν τ φλο τους!

πως ποστηρίζεται, τ φλο, μφυλη ταυτότητα κατ τος εδικούς, δν εναι κάτι ποφορ στν νθρωπο λλ κάτι ποπιβάλλεται στν καθένα π τν κοινωνία κατσι χει μόνο κοινωνικ χρησιμότητα κα δν φορ βιολογικ χαρακτηριστικά! Δν ποτελε μι σταθερ ταυτότητα λλ μι ταυτότητα πο συγκροτεται μ πολ κόπο μ τν πάροδο το χρόνου μέσα π τς καθημερινς χειρονομίες τονθρώπου κα τς κινήσεις το σώματος, μποτέλεσμα τ φλο τελικ ν κατασκευάζεται π τς παναλαμβανόμενες πράξεις το καθενός. Μι κάποια δυνατότητα λλαγς τν παναλαμβανόμενων ατν πράξεων μπορε ννακατασκευάσει κα τ φλο τονθρώπου. πότε, να μέν, νας νθρωπος πο γεννιέται φυλος μπορε νπιλέξει τ φλο του κατ τν διάρκεια τς ζως του, το δίνεται μως κα δυνατότητα ν μν μείνει σταθερς στν πιλογ πο θ κάνει, λλ ν τν λλάξει κα ννακατασκευάσει τ φλο του ποτε τπιθυμήσει!

πως εναι φυσικό, σ μι τέτοια λογική, δν χωράει διάκριση τν φύλων ποία μπορε μ τν σειρά της νδηγήσει κα στν πουράνια κατάργησή τους. Ονθρωποι πρέπει ν καταργήσουμε τ φλο μας μέχρι ν φύγουμε π ατν τν ζω κα ατ γιατί κα τ φλα εναι πακόλουθο τς πτώσης τν Πρωτοπλάστων, στν Παράδεισο δηλαδ δν πρχαν τ δυ φύλα, λλ δύο ποστατικδιώματα1. μως, γι ν πραγματοποιηθε ατ πρέ­πει πρτα καθένας ν ζήσει στ φλο πο τοχει δώσει Θε­ός, ποος βλέποντας τν κλίση, τν ροπ κα τν ψυχολογία το καθενός, μς δωσε τ φλο πο θ μς βοηθήσει νλοκληρω­θομε κα νδηγηθομε στν τελειότητα. Πς νας νθρωπος πο διαλέγει λλο φλο π ατ πο τοχει δώσει Θεός, θ μπορέσει ποτ ν καταργήσει τ φλο του κα νδηγηθε στν τε­λει­ό­τητα; Τ παράλογο τς ποθέσεως εναι πώς, ν μ τν λο­γι­κ ατ δίνεται δυνατότητα στος μοφυλόφιλους νποστη­ρί­ζουν τι γεννήθηκαν μλλο φλο π ατ πο φαίνεται νχουν, πότε οσιαστικντάσσουν τος αυτος στν κατηγορία τν τεροφυλόφιλων, π τν λλη καταδικάζεται π τος διους κατεροφυλοφιλία καθς θεωρεται πς μέσα π τν κπαίδευση τν σωμάτων στναγκαστικ σύστημα τς τεροφυλοφιλίας ναπαράγεται τ σύστημα τν διακριτν φύλων! Δηλαδπιδιώκουν ν νομιμοποιήσουν τν μοφυλοφιλία παρουσιάζοντας τν ς μιτεροφυλοφιλικ σχέση λλπ τν λλη καταδικάζουν κα τν τεροφυλοφιλία ς περιοριστική, καταπιεστικ κα πολλς φορς ρατσιστική. Τ πάθος το ν νομιμοποιήσει κανες μι διεφθαρμένη κατάσταση εναι κυρίαρχο στοιχεο τς ποχς μας λλ κα κάθε ποχς στν ποία ονθρωποι πειδ εναι δυστυχισμένοι π τς πιλογές τους καπ τν αυτό τους, προσπαθον, ντ ν τν λλάξουν, ντ νλλάξουν τν κατάσταση πο τος προκαλε ατ τν δυστυχία, ν τν μεταφέρουν κα σλόκληρη τν κοινωνία, σλους τος νθρώπους πο βρίσκονται γύρω τους, τσι στε ν ασθανθον κα οδιοι κάπως καλύτερα. μως, πως κανένας δυστυχισμένος νθρωπος δν ασθάνεται καλταν βλέπει δίπλα του νθρώπους ετυχισμένους, πως κανένας ρρωστος δν ασθάνεται καλταν βλέπει γύρω του νθρώπους γιες λλ κα στς δυ περιπτώσεις μόνο κάποιος πι δυστυχισμένος κα πισθενς μπορε ν προσφέρει μι κάποια νακούφιση, τσι κα στν περίπτωση ατ μόνο ν λόκληρη κοινωνία δεχτε μι τέτοια παράλογη κατάσταση ς φυσιολογικ μπορον ννακουφιστον τ ζιζάνια πο βουίζουν στν ψυχ τν νθρώπων ατν κα δν φήνουν τν συνείδησή τους νρεμήσει.

Βλέποντας τ πς χουν ξεφύγει σήμερα τ πράγματα, εναι δύνατον ν μν μορθουν στ μυαλλλες ποχς παλαιότερες, που ονθρωποι εχαν μι ντροπ κα μι συστολή. Τ φαινόμενα τς ποχς μας πρχαν κα σλλες ποχές, λλ τολάχιστον τότε ονθρωποι τντιμετώπιζαν διαφορετικά, γιατί εχαν τν ξιοπρέπεια πομες χάσαμε μ τν πάροδο το χρόνου. Εχαν πίγνωση τς μαρτίας τους κα τς τραγωδίας τους, δν ξωράϊζαν τν ρρώστια τους κα προσπαθοσαν ν χι ν τν σταματήσουν τολάχιστον ν τν κρύψουν. Δν διακήρυτταν παντοτι μαρτία στν ποία οδιοι περιέπεσαν εναι δανικ κατάσταση πο πρέπει ν τ ζήσει κάθε νθρωπος.

Τί σχέση χει Καβάφης μ τος σημερινος μοφυλόφιλους πού παρελαύνουν στς gay pride; Τί σχέση χει ατός, πο ασθανόμενος πραγματικ τν ζωή του σν μι ξένη φορτική, σν μι ζωπ τν ποία διος δν μποροσε ν γλιτώσει, πειδ δν μποροσε ν γλιτώσει καπ ατ τ πάθος τς μοφυλοφιλίας, γραφε:

«Καν δν μπορες ν κάμεις τν ζωή σου

πως τν θέλεις,

Τοτο προσπάθησε τολάχιστον

σο μπορες: μν τν ξευτελίζεις.

 

Μς τν πολλ συνάφεια το κόσμου,

Μς τς πολλς κινήσεις καμιλίες.

Μν τν ξευτελίζεις πηαίνοντάς την,

Γυρίζοντας συχν κακθέτοντάς την

Στν σχέσεων κα τν συναναστροφν

τν καθημεριννοησία,

ς πο ν γίνει σ μι ξένη φορτική2»...

Τί σχέση χει Ναπολέοντας Λαπαθιώτης μ ατος πο ζητον τν νομιμοποίηση τς ρρώστιας τους, κα μάλιστα δν περιορίζονται στν μοφυλοφιλία λλγανακτον κα μ ττι χουν κάποιο φλο πο τος προσδιορίζει κα τος περιορίζει κατ τν ντίληψή τους κα θέλουν νξαλείψουν κόμα κα ατό; Λαπαθιώτης πέφερε ξαιτίας ατς τς μαρτίας του κα παρακαλοσε τν Θε «ν τν λυπηθε γι τν δρόμο πο πρε, γι τν φλόγα πο μάταια σκορποσε κα γι ττι ζοσε δίχως λόγο κα δίχως σκοπό»!

κόμα κα στν μαρτία τ ποιόν μας διαφέρει π τος νθρώπους λλων καιρν. Σήμερα ονθρωποι χουμε χορηγήσει ναισθητικ στν συνείδησή μας, ποία μ κάθε τρόπο προσπαθε ν μς κάνει ασθητ τν παρουσία της κα ν μς πισημάνει τ λάθη μας, κα ατ γιατί μς νοχλε ατ μικρ φων ποκούγεται μέσα μας. Μς νοχλε τ τελευταο στοιχεο νθρωπις πο μς χει πομείνει κα τποο παρ ττι τχουμε σκεπάσει μ κάθε λογς βρωμις κα δυσωδίες, παρ ττι χουμε προσπαθήσει τόσες φορς ν τ φιμώσουμε προσπαθε ν μν ξαφανιστε παντελς λλ ν μς συνετίσει. Μς νοχλε φων το Θεο, πο μέσα π τν συνείδησή μας προσπαθε ν μς συνεφέρει κα ν μς τραβήξει π τν θλιότητα στν ποία χουμε πέσει. Μς νοχλε πο Θες παρ ττι μες Τν χουμε γκαταλείψει κα συνεχς πομακρυνόμαστε π κοντά Του, σχολεται κόμα μαζί μας κανδιαφέρεται γιμς γιατί μς γαπάει πως μες δν χουμε καταφέρει νγαπήσουμε κανέναν κα τίποτα στν ζωή μας. Εμαστε παντελς ναίσχυντοι γιατί, μ μπορντας ν δεχθομε τ σφάλματά μας κα τς μαρτίες μας, τ βαφτίζουμε ρετς κα διαλαλομε σλον τν κόσμο τ πόσο πέροχοι, διαίτεροι κα διαφορετικο εμαστε ξαιτίας ατν, ντ ν σκύψουμε τ κεφάλι μπίγνωση τς θλιότητάς μας κα νλλάξουμε τν αυτό μας, στω ν ντραπομε γι ατόν.

Προσπαθομε συνεχς ν δημιουργήσουμε ναν κόσμο περισσότερο φιλελεύθερο κα μ περισσότερο διευρυμένους ρίζοντες γι ν χωρέσει μς κα τς διαιτερότητές μας, ντ ν προσπαθήσουμε νλλάξουμε τν αυτό μας. Καν, βέβαια, πάρχει παίτηση γιναν περισσότερο φιλελεύθερο κόσμο, μς κολακεύει ν μς χαρακτηρίζουν ς «τό», σν να πργμα οδέτερο καπροσδιόριστο, χωρς καμιπολύτως ταυτότητα, γιατί θεωρομε τι τατότητα μς φυλακίζει κα μς περιορίζει. Κα μετ θέλουμε ν πιστεύουμε τι εμαστε κα λογικοί!…

Χρύσα λεξοπούλου

Φοιτήτρια

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» ρ. Τεύχους 171

Νοέμβριος 2016

1. ναλυτικά τό θέμα ατό, στ βιβλίο τοπρωτ. Βασιλείου Ε. Βολουδάκη « Γάμος κατάργηση τν φύλων», κδόσεις «Θυηπόλος», Β΄ κδοση, θήνα 2010.

2. πό τό ποίημα το Καβάφη «σο Μπορες», κδόσεις «ΙΚΑΡΟΣ» τ. Α σελ 25.