Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ!

Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ!

Aὐτές τίς μέρες, μέσα στήν παραζάλη πού δημιούργησε ὁ τεχνητός θόρυβος γιά τόν ξενόφερτο γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων, κάποιος πνευματικός ἀδελφός θυμήθηκε ἕνα ἄρθρο μας, πού δημοσιεύσαμε στό Περιοδικό μας, τήν «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» πρό ὀκταετίας, τόν Φεβρουάριο τοῦ ἔτους 2016 μέ τίτλο «ΦΟΒΙΚΟΙ ΟΙ ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ, ΑΡΑ ΘΕΟΦΟΒΙΚΟΙ ΟΙ ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ;» καί μᾶς εἶπε ὅτι σήμερα ἔχει μεγαλύτερη ἐπικαιρότητα ἀπό τότε πού πρωτοδημοσιεύθηκε.

Θεωρήσαμε ὅτι ἡ παρατήρησή του εἶναι μιά πρόσκληση χρέους, γιά νά φέρουμε καί πάλι στήν ἐπιφάνεια τά ὅσα γράψαμε τότε γιά τό θέμα τῆς ὁμοφυλοφιλίας, γιατί εἶναι ἀλήθεια πώς τά ἄρθρα μιᾶς περιοδικῆς ἐκδόσεως, ὅταν περάσουν τά χρόνια γίνονται δυσπρόσιτα καί ὁδηγοῦνται στή λήθη. Πρός ἐνίσχυση, λοιπόν, τῶν ἀδελφῶν μας ἀναδημοσιεύουμε τό προαναφερθέν ἄρθρο μας αὐτούσιο, ἀκόμη καί μέ τόν τίτλο καί τόν ἐπίτιτλό του, πιστεύοντας ὅτι συμβάλλουμε μέ τήν ἀναδημοσίευσή, ἀφ’ἑνός μέν στό νά πληροφορηθοῦν τό περιεχόμενό του καί ἄλλοι, νέοι ἀναγνῶστες μας, ἀλλά καί, ἀφ’ἑτέρου, ὅσοι τό εἶχαν διαβάσει τότε, νά τό θυμηθοῦν  καί νά τό κατανοήσουν καλύτερα, ἔχοντες ἀκούσει τίς ἀλλοπρόσαλες συζητήσεις, πού μεταδίδουν τά Μ.Μ.Ε ἀλλά καί τόν ἀντίλογό τους ἀπό τήν ἀπόφαση τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας μας.

                                                                                    

                                                                                                                                 π. Β.Ε.Β.

  

ΦΟΒΙΚΟΙ ΟΙ ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ,

ΑΡΑ ΘΕΟΦΟΒΙΚΟΙ ΟΙ ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ;

 

«Ὅσοι χαρακτηρίζουν τοὺς ἑαυτοὺς τους ὁμοφυλόφιλους δὲν ἀποτελοῦν παρὰ συνειδητοὺς καὶ ὁλοφάνερους διεστραμμένους

                                                                                                        (Σίγκµουντ Φρόϋντ)

 

Στήν ἐποχή μας, ἐποχή τῆς παραφροσύνης καί τῆς πλάνης, ἡ ζωή τῶν νουνεχῶν ἀνθρώπων ἔχει γίνει μαρτυρική, ἀφοῦ πρέπει «ἐν παντί καιρῷ καί πάσῃ ὥρᾳ» νά ἀναμετρῶνται μέ τόν παραλογισμό καί τό ψέμα, τά ὁποῖα ἔχουν καθίσει γιά τά καλά «ἐν θρόνῳ ὑψηλῷ καί ἐπηρμένῳ», στά Προεδρεῖα, στίς Κυβερνήσεις, στά Κοινοβούλια τῶν Κρατῶν καί στά Μ.Μ.Ε., νομοθετημένα, μάλιστα, καί κατοχυρωμένα μέ ἀποκρουστική βιαιότητα ἀπό τίς σύγχρονες δικτατορίες, πού ἔχουν τήν ψευδαίσθηση ὅτι κρύβουν ἔντεχνα τήν ἀπολυταρχικότητά τους κάτω, ἀπό τόν «διάτρητο κοινοβουλευτικό τους μανδύα!». Ἀκόμα καί τό Π.Σ.Ε. (Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν) στή 10η Γενική Συνέλευσή του στό Πουσάν, στίς 5-11-2015, μέ ὁμάδα ἐργασίας 150 προσώπων ἀσχολήθηκε γιά τήν πλήρη ἔνταξη τῶν ΛΟΑΤΚΙ (=Λεσβίες-μοφυλόφιλοι-μφισέξουαλ-Τρανσέξουαλ-Κουήρ-ντερσέξουαλ) ἀνθρώπων!

«Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ»

«Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ»

 

κωμωδία αὐτή τοῦ κορυφαίου Γάλλου κωμωδιογράφου Μολιέρου (1622-1673) παίζεται αὐτήν τήν περίοδο στό θέατρο ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ. «Ὁ Μισάνθρωπος», πού ὁ Μολιέρος θεωροῦσε ὡς τό καλύτερο δημιούργημά του, πρωτοπαίχθηκε στό θέατρο Παλαί Ρουαγιάλ (Παρίσι) τό 1666. Παρά τό γεγονός ὅτι ἔχουν ἀπό τότε περάσει περισσότερα ἀπό τριακόσια χρόνια, τό ἀριστούργημα αὐτό, ὅπως καί τόσα ἄλλα, διατηρεῖ ἀκέραια τήν ἀξία του, γιατί τά θέματα στά ὁποῖα ἑστιάζει τόν προβολέα του εἶναι διαχρονικά.

Στήν πρώτη σκηνή, ὅπου ἔχουμε μιά ζωηρή συζήτηση ἀνάμεσα στόν Ἀλσέστ (μισάνθρωπος) καί τόν φίλο του Φιλέντ, περιγράφεται μέ ἔντονο τρόπο ἡ κατάσταση πού ἐπικρατεῖ στήν κοινωνία τους. Μέσα ἀπό τήν σαρκαστική ματιά τοῦ Ἀλσέστ ὁ συγγραφέας ἐπισημαίνει τήν ἐπικρατοῦσα χυδαιότητα, τήν καθιερωμένη ὑποκρισία, τό πλέγμα τῶν ὕποπτων συμφερόντων, τόν γενικευμένο ἀμοραλισμό, τήν διαφθορά τῶν συνειδήσεων, τήν θλιβερή ἔκπτωση τοῦ ἔρωτα.

Αὐτά πού σκιαγραφοῦνται στήν πρώτη συζήτηση-διαφωνία ἀνάμεσα στόν Ἀλσέστ καί τόν Φιλέντ παρουσιάζονται στή συνέχεια πιό ἀνάγλυφα. Μέ τά λόγια τῶν προσώπων, τίς ἐνέργειες καί τίς σχέσεις τους πού ἀποκαλύπτουν τίς ἰδέες καί τίς πεποιθήσεις τους, τόν χαρακτῆρα καί τό ἦθος τους, τόν ἐσωτερικό τους κόσμο καί τόν κόσμο πού διαμορφώνουν. Γιατί, ἄς μή ξεχνᾶμε, ἡ κοινωνία εἶναι τό μωσαϊκό πού ψηφίδες του εἴμαστε ἐμεῖς.

Τά πολυτελῆ σαλόνια ὅπου βασιλεύει ἡ πλήξη καί ὀργιάζει τό κουτσομπολιό ἀποκαλύπτουν τήν κενότητα τῆς ζωῆς τῶν θαμώνων τους. Τά φανταχτερά ἐνδύματα, οἱ περίτεχνοι λόγοι καί οἱ κομψοί τρόποι καλύπτουν τήν πνευματική ἔνδεια, τήν εὐτέλεια τῶν ἐπιδιώξεων, τήν κουφότητα τῶν χαρακτήρων.

ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΤΑ «ΘΑ», ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ «ΝΑ»!

ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΤΑ «ΘΑ», ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ «ΝΑ»!

 

Κάθε χρόνο, τέτοιες μέρες οἱ ἀνταλλαγὲς εὐχῶν εἶναι ἀπὸ τήν ἡμέρα τῆς Πρωτοχρονιᾶς καί μετά κάτι τό τόσο σύνηθες καί αὐτονόητο, ποὺ ἔχει γίνει κλισέ, καί οἱ εὐχὲς ἀνάλογα μὲ τό τί θέλει ὁ καθένας μας δίνονται μὲ χαμόγελα, φιλιά, ζεστασιὰ ἀβέρτα, ἀφοῦ τζάμπα εἶναι ἄλλωστε...

Μεταξὺ βεγγαλικῶν, χαρμόσυνων ψαλμῶν, Πανηγυρικῶν Καμπανοκρουσιῶν ἀγκαλιαζόμαστε, φιλιόμαστε καί εὐχόμαστε:

–«Θὰ ἤθελα ὁ νέος χρόνος νά φέρει εἰρήνη, ὑγεία, εὐτυχία καί εὐημερία σὲ ὅλους».

–«Θὰ ἤθελα ὁ νέος χρόνος νά μᾶς φέρει γαλήνη, ἠρεμία, πλούτη καί τοῦ κόσμου τά ἀγαθά».

–«Θὰ ἤθελα ὁ νέος χρόνος νά σταματήσει τοὺς πολέμους, καί ὡς ἐπακόλουθο αὐτῶν, τή δυστυχία, τίς κακουχίες καί τήν πεῖνα, νά ἔρθει ἡ χαρὰ καί ἡ ξεγνοιασιὰ στίς ψυχὲς καί στά βλέμματα τῶν μικρῶν καί μεγάλων παιδιῶν».

Γίνονται καλοὶ ὅσοι πᾶνε στὴν Ἐκκλησία;

Γίνονται καλοὶ ὅσοι πᾶνε στὴν Ἐκκλησία;

 

Κάποια βραδυὰ πρὸς τὸ τέλος τῆς φετινῆς Σαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων μπῆκα σὲ ἕνα ψητοπωλεῖο τῆς μικρῆς ἐπαρχιακῆς γενέθλιας πολιτείας μου γιὰ νὰ παραγγείλω κάτι νηστήσιμο καὶ στὴ σύντομη ἀναμονή μου ἡ συζήτηση μὲ τοὺς ἰδιοκτῆτες ἦλθε καὶ στὴν κατανάλωση νηστήσιμων ἐδεσμάτων.

Εἴχαμε παραγγελίες νηστήσιμου φαγητοῦ φέτος παιδιά;

Ὄχι ἰδιαίτερα φέτος, ὅπως ἄλλες χρονιές.

Φυσιολογικό, ἀφοῦ τὰ ἴδια βλέπεις καὶ στὶς ἐκκλησιές. Δὲν πάει ὁ κόσμος. Ἄλλωστε ἂς δοῦμε καὶ τί γίνεται παντοῦ στὴν κοινωνία. Ἐλάχιστοι ἄνθρωποι σήμερα εἶναι καλοί.

Γιατί δηλαδή, μόνο οἱ καλοὶ πᾶνε στὴν Ἐκκλησία; Ἔχω νὰ σοῦ πῶ γιὰ πολλοὺς ποὺ πᾶνε στὴν Ἐκκλησία καὶ δὲν εἶναι καθόλου καλοὶ ἄνθρωποι.

Σύμφωνοι, ἀλλὰ σκέφτομαι ὅτι αὐτοὶ ποὺ πᾶνε στὴν Ἐκκλησία ξέρουν πὼς εἶναι «τομάρια» καὶ γι΄αὐτό πηγαίνουν. Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ νομίζω εἶναι ὅτι, ὅσοι δὲν πᾶνε στὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι καλοὶ ἄνθρωποι.

Καὶ ἔτσι ἔκλεισε ἡ σύντομη συζήτηση γιατί μὲ περίμεναν ἔξω οἱ φίλοι μου καὶ ἔπρεπε νὰ φύγω, μὲ τὴ συμφωνία νὰ τὰ ξαναποῦμε κάποια στιγμή.

Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

 

Μέγας Βασίλειος (Καισάρεια Καππαδοκίας 330 –  1 Ἰανουαρίου 379), γνωστός καί ὡς Βασίλειος Καισαρείας ἤ ἁπλῶς Ἅγιος Βασίλειος, ἦταν Καππαδόκης, Ἐπίσκοπος τῆς Καισάρειας τῆς χερσονήσου τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, καί Ἐκκλησιαστικός Πατέρας. Ὑποστήριξε τό Σύμβολο τῆς Πίστεως καί ἀντιτάχθηκε στίς αἱρέσεις τῶν πρωτοχριστιανικῶν χρόνων, μεταξύ τῶν ὁποίων καί τοῦ Ἀρειανισμοῦ (Ἀρειανική  Ἔρις). Εἶναι ἕνας ἀπό τούς Τρεῖς Ἱεράρχες, πού εἶναι προστάτες τῆς Παιδείας, μαζί μέ τόν ἅγ. Γρηγόριο τόν Θεολόγο καί τόν ἅγ. Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο.

 

Πρῶτα χρόνια

Γεννήθηκε ἀπό ἁγίους  Ἕλληνες Καππαδόκες γονεῖς τό 330 μ.Χ. στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Ὁ πατέρας του, Βασίλειος, ἀσκοῦσε τό ἐπάγγελμα τοῦ καθηγητῆ ρητορικῆς στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας καί ἡ μητέρα του, Ἁγία Ἐμμέλεια, ἦταν ἀπόγονος οἰκογένειας ἀξιωματούχων (ὁ πατέρας της εἶχε πεθάνει ὡς Χριστιανός μάρτυρας). Στήν οἰκογένεια ἐκτός ἀπό τόν Βασίλειο ὑπῆρχαν ἄλλα ἐννέα παιδιά. Μεταξύ αὐτῶν, ὁ ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης, ὁ ἅγιος Ναυκράτιος πού ἔγινε ἀσκητής, ἡ Ὁσία Μακρίνα καί ὁ Ἅγιος Πέτρος, ἐπίσκοπος Σεβαστείας, ἐνῷ κάποιο φαίνεται νά πέθανε σέ βρεφική ἡλικία.

Τήν ἐγκύκλια παιδεία ἔλαβε ἀπό τόν πατέρα του, ἐνῷ μετά τήν ἐκδημία του (γύρω στά 345) μετέβη στήν Καισάρεια. Κατόπιν ἡ ἀνάγκη του γιά περαιτέρῳ μόρφωση τόν ἔφερε στήν Κωνσταντινούπολη, ὅπου φοίτησε κοντά στόν γνωστό δάσκαλο τῆς ἐποχῆς Λιβάνιο καί ἐπακόλουθα στήν Ἀθήνα (352).