ΤΟ 40ΘΗΜΕΡΟΝ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΟΥ π. ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΙΑΡΗ

ΤΟ 40ΘΗΜΕΡΟΝ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΟΥ π.  ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΜΙΑΡΗ

 

Τήν Κυριακή 15 Ὀκτωβρίου 2023 τελέσθηκε στόν Ναόν µας τό 40θήµερον Μνηµόσυνον τοῦ Σεβαστοῦ καί ἀγαπητοῦ µας π. Φιλίππου Μίαρη.

Προσευχηθήκαµε ὅλοι, οἱ Ἐφηµέριοι, οἱ Ἱεροψάλτες, οἱ Ἐπίτροποι, τά µέλη τοῦ Ἐνοριακοῦ Φιλοπτώχου Ταµείου, τό προσωπικό τοῦ Ναοῦ µας, µαζί µέ τήν οἰκογένεια του, τήν Πρεσβυτέρα του Δέσποινα, τά παιδιά του Εὐγενία & Ἀθανάσιο καί τήν σύζυγό του Μαρία καί τά ἐγγόνια του. Μαζί µας προσευχήθηκε καί πλῆθος κόσµου, πρώην καί νῦν ἐνορῖτες, πού ἀγαποῦσαν καί ἐσέβοντο τόν µακαριστόν Γέροντα.

Κατά τό Μνηµόσυνο τονίσθηκε ἰδιαιτέρως ἡ µεγάλη προσφορά τοῦ π. Φιλίππου καί ἡ διακονία του στό Ἐνοριακό µας Φιλόπτωχο.

Ὁ Κύριος νά τόν ἀναπαύσῃ «ἐν Χώρᾳ Ζώντων» !

Νά ἔχουµε τήν εὐχή του!

 

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 255

Νοέμβριος 2023

 

Τελέσαμε & φέτος Μνημόσυνο στόν Ἰ. Καποδίστρια!

Τελέσαμε & φέτος Μνημόσυνο στόν Ἰ. Καποδίστρια!

 

Τελέσαµε καί φέτος τήν Κυριακή 1η Ὀκτωβρίου 2023 τό Μνηµόσυνο τοῦ Μαρτυρικοῦ & ὄντως Ἐθνάρχου Ἰωάννη Καποδίστρια. Ἡ µορφή του νά µᾶς ἐµπνέῃ καί νά γίνῃ σύµβολο καί πόθος µας γία τήν ἐπιστροφή τῆς Πατρίδος µας στό «διά τοῦ Σταυροῦ Πολίτευµα»!

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 255

Νοέμβριος 2023

 

ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΤΑ;

ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΑΝΟΥΡΟΠΙΤΤΑ;

 

Παίρνοντας θάρρος ἀπό τόν Μοναχό ἀπό τό Ἅγιον Ὄρος πού σᾶς ὑπέβαλε κάποιες ἐρωτήσεις, θά ἤθελα νά σᾶς ρωτήσω καί ἐγώ κάτι.

Τί γνώµη ἔχετε γιά τή φανουρόπιτα; Ποιά ἡ γνώµη τῶν µεγάλων Γερόντων (π.χ. π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, π. Σίµωνος Ἀρβανίτη) γιά αὐτό τό θέµα;

Σᾶς παρακαλῶ, ἄν θέλετε, τήν ἐρώτησή µου καί τήν ἀπάντησή σας µπορεῖτε νά τήν κοινοποιήσετε καί στό περιοδικό σας. Εὐχαριστῶ πολύ

Χρήστος Νικολόπουλος

Δρ. Θεολογίας-Βυζαντινολόγος

 

Τό «Πάτερ ἡμῶν»

Τό «Πάτερ ἡμῶν»

Στή μνήμη ἀπομένει πάντα ἡ Μορφή μιᾶς θλιμμένης, βουρκωμένης Παναγίας, τήν ὁποία συναντοῦσα κάθε Κυριακή ἤ καί γιορτή στήν παλιά μας τήν ἐκκλησία, στό Κάτω Χωριό. Ἡ εἰκόνα αὐτή, πού βρίσκεται μέχρι σήμερα στό Τέμπλο, εἶναι μεγάλων διαστάσεων, ἁγιογραφημένη στό Ἅγιον Ὄρος, ὄχι μέ τή γνωστή βυζαντινή τεχνοτροπία, ἀλλά μέ πολλά δυτικότροπα στοιχεῖα, στά ὁποῖα ὡστόσο, πρέπει νά τό ποῦμε ἀπερίφραστα, ὅτι ὁ εὐλαβής ἁγιογράφος προσπάθησε νά βάλει καί τή δική του τή σφραγίδα, ἔτσι ὥστε νά μήν εἶναι μακρυὰ ἀπὸ τήν Παράδοση καί τήν κληρονομιά τόσων αἰώνων.

Ἁγίου Νεκταρίου Καιομένη καρδία

Ἁγίου Νεκταρίου Καιομένη καρδία
(ἔνδακρυς καρδιακή δέηση γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου)

 

«Τό ἔτος 1912, χειροτονηθείς ἱερεύς, μετέβην πάλιν εἰς Αἴγιναν, διά νά λάβω τάς εὐχάς του – τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου – διά τό μέγιστον ἀξίωμα τῆς ἱερωσύνης, ὅπερ ἐπωμίσθην. Τάς ἡμέρας πού ἔμεινα τότε μαζί του, συνέβη τό ἑξῆς: Μίαν πρωΐαν, εἰσῆλθον, πρίν σημάνῃ ὁ ὄρθρος, εἰς τό ἅγιον Βῆμα καί εἰς μίαν γωνίαν, ἀθέατος, ἀνέμενον ἕως νά σημάνῃ τό σήμαντρον, διά νά ἀρχίσῃ τό Μεσονυκτικόν. Μόλις ἐσήμανε τό σήμαντρον, εἰσῆλθε μετά σπουδῆς ὁ Ἅγιος εἰς τό Ἱερόν καί, χωρίς νά μέ ἀντιληφθῇ, ἔκαμε πρῶτον τρεῖς μετανοίας ἔμπροσθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης, ἠσπάσθη τό Ἱερόν Εὐαγγέλιον καί τήν Ἁγίαν Τράπεζαν καί κατόπιν «ἔτρεξεν» εἰς τόν ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης ἐπί ξύλου κρεμάμενον Σωτῆρα ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν καί, κλίνων τά τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματος γόνατα, ἐνηγκαλίζετο τόν Σταυρόν καί τούς πόδας τοῦ Κυρίου καί, μέ στεναγμούς ἀλαλήτους, μέ λυγμούς καί δάκρυα κατανύξεως, ἠσπάζετο αὐτούς, ὡς νά ἔβλεπε τόν ἴδιον τόν Χριστόν, τόν Βασιλέα τῆς δόξης». (Εἰσαγωγική διήγηση μακαριστοῦ Ὁσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου)

 

Εἶναι, νομίζω, «φῶς φανάρι», καθώς καί ἀπό τό ὕφος τῆς διηγήσεως τοῦ Ὁσίου Γέροντος Φιλοθέου μπορεῖ ὁ καθένας νά συμπεράνει, ὅτι ὁ Ἅγιός μας Νεκτάριος θά εἶχε, κατά τήν διάρκεια τοῦ ὁσιακοῦ βίου του, πολλές φορές τήν ἴδια ἤ καί παρόμοιες ἐκδηλώσεις μυστικῆς καί «λογικῆς» λατρείας – πρβλ. τό γνωστόν «Ἑσπερινόν ὕμνον καί λογικήν λατρείαν σοί Χριστέ προσφέρομεν» - καθώς καί καρδιακῆς, μετά δακρύων καί ἐμπόνου προσευχῆς (ὄχι δηλαδή, ἁπλῶς, «νοερᾶς»).

Ἐμεῖς βέβαια, δικαιολογώντας τήν τύφλωση τῆς ἐμπαθοῦς ζωῆς μας, ἀποφαινόμαστε ὅτι «τήν σήμερον ἡμέραν» οἱ ἐμπειρίες αὐτές τῶν Ἁγίων εἶναι ἀκατόρθωτες, διότι φρονοῦμε πώς δέν εἴμαστε γιά τέτοια πνευματικά μέτρα, ἐμπειρίες, βιώματα κλπ. Μέχρι καί γιά αὐθυποβολή μπορεῖ νά τολμήσει κάποιος ἀπό μᾶς νά μιλήσει σήμερα, ἀναφερόμενος στίς θεϊκές αὐτές ἐμπειρίες τῶν Ἁγίων, ἀμαυρώνοντας ἔτσι τό κάλλος τῆς ψυχῆς τους.