Ἡ Πεντηκοστή στό χθές καί στό σήμερα

Ἡ Πεντηκοστή στό χθές καί στό σήμερα

 

Τά ἔθνη ἔχουν διαφορετική γλώσσα, κουλτούρα, ἱστορία ἤ θρησκεία. Μάλιστα, αὐτή διαφορετικότητα καί ἡ ἑτερότητα εἶναι γνωστικό ἀντικείμενο μελέτης, τῆς ἐπιστήμης τῆς ἀνθρωπολογίας. Μέ τήν ἐπιστήμη, οἱ ἄνθρωποι προσπαθοῦν νά κατανοήσουν τά διακριτικά γνωρίσματά τους. Στόν ἀντίποδα, οἱ Λαοί μέ κοινά στοιχεῖα προσπαθοῦν νά ἑνωθοῦν, μέσῳ διεθνῶν ὀργανισμῶν, ἑνώσεων καί συνθηκῶν. Ὅμως, δέν τά καταφέρνουν στό βαθμό πού ἐπιδιώκουν. Γιατί ἄραγε; Δίχως Χριστό εἶναι ἀδύνατο νά γνωριστοῦν οἱ ἄνθρωποι καί νά ἑνωθοῦν. Ὁτιδήποτε οἰκουμενικό καί ἄν ἐπινοήσει ἡ ἀνθρωπότητα γιά νά ἀμβλύνει τό ἐθνικό,  πάντα θά εἶναι χωρισμένη.

Βέβαια, εἶχε προηγηθεῖ ἡ παλαιά ἐντολή τοῦ Θεοῦ «δεῦτε καί καταβάντες συγχέωμεν αὐτῶν ἐκεῖ τήν γλῶσσαν, ἵνα μή ἀκούσωσιν ἕκαστος τήν φωνήν τοῦ πλησίον», ὅπως γνωρίζουμε ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη (Γεν. 7). Εὐτυχῶς, γιά τήν ἀνθρωπότητα, στό ἀναστάσιμο Εὐαγγέλιο ἀκοῦμε τή χαρμόσυνη νέα ἐντολή τοῦ Χριστοῦ, Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα Ἔθνη βαπτίζοντες αὐτούς εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ  Ἁγίου Πνεύματος διδάσκοντες αὐτούς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καί ἰδού ἐγώ μεθ’ ὑμῶν εἰμι πάσας τάς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος.  Ἀμήν (Ματθ. 28,19).

Ἐμπειρική ἐπαλήθευση καί πρακτική τεκμηρίωση τῆς ἐντολῆς τοῦ Χριστοῦ, γιά τή διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου εἶναι ἡ Πεντηκοστή. Διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, οἱ ἄνθρωποι μιλοῦν ξανά, ὁ ἕνας τή γλώσσα τοῦ ἄλλου, μποροῦν νά γνωριστοῦν ξανά, οἱ ἀλλογενεῖς βαπτίζονται σηματοδοτῶντας τό ἄνοιγμα τῆς Ἐκκλησίας στόν κόσμο. Ἔτσι, ἡ Ὀρθοδοξία δέν ἀφορᾶ μόνο τούς Ἕλληνες, τούς Σλάβους καί τούς Ἄραβες, ἀλλά ὅλους τούς ἀνθρώπους ἀνεξάρτητα, ἀπό ἐθνικότητα, φυλή, γλώσσα ἤ θρησκεία.

Ὁ «ἄγνωστος πόλεμος» μεταξύ Ἐκκλησιαστικῶν καί Τεκτόνων

Ὁ «ἄγνωστος πόλεμος»
μεταξύ Ἐκκλησιαστικῶν καί Τεκτόνων

 

Τότε πού πῆγαν νά κόψουν τά γένεια ἑνός Ἀρχιεπισκόπου

τί χειρότερο θά τοῦ ἔκαναν ἄν ἤξεραν πώς ἦταν ΚΑΙ Τέκτων!

 

Γιατί ἡ Μασονία δέν ἀποκαλύπτει τά ὀνόματα τῶν ἐν ζωῇ Κληρικῶν Τεκτόνων, παρά μόνο ἐκεῖνα τῶν κεκοιμημένων; Αὐτή εἶναι κάθε φορά καί συνήθως ἡ «ἔνσταση» τῶν ἀγαθῶν ἐκείνων Κληρικῶν μας, οἱ ὁποῖοι ἀδυνατοῦν νά δεχθοῦν τήν «πτώση» αὐτή τῶν ἀδελφῶν τους. Μιά ἄλλη ὡστόσο μερίδα Κληρικῶν, κυρίως ἐπισκόπων, τήν ἔνσταση αὐτή τήν προβάλλει γιά νά «κουκουλώσει» «φιλαδέλφως» τούς μασόνους συνεπισκόπους της. Καί τοῦτο τό κάνουν οἱ ἀθωότεροι ἐκ τῶν ἐπισκόπων, γιά νά μήν πληγεῖ τό ἐπισκοπικό κῦρος! Διερώτημα: Εἶναι, πάντα, ἔτσι;

-Ἄς μᾶς ἐπιτραπεῖ ἐδῶ νά μιλήσουμε γιά συγνωστόν  –ἤ καί ὄχι!– στρουθοκαμηλισμό, δικαιολογοῦντα τά ἀδικαιολόγητα αὐτά μερικῶν Κληρικῶν μας, γιά νά καλύψουν ἔνοχα τούς ἐνόχους.

 

Ἡ ἕως ἑνός σημείου σιωπή τῶν Τεκτόνων

 

Οἱ Τέκτονες βέβαια σιωποῦν. Ἄν ὅμως τυχόν ἀπειληθοῦν γιά ἐπιβολή ἐκκλησιαστικῶν ἐπιτιμίων ἐναντίον τους, τότε προβαίνουν σέ νύξεις περί ἀποκαλύψεων ἐκ μέρους αὐτῶν γιά συμμετοχές Κληρικῶν στόν Τεκτονισμό, πού θά κοστίσουν στήν Ἐκκλησία. Θά τρίξουν θρόνοι, ἔτσι, καί θά σεισθοῦν ἀγάλματα ὑψηλόβαθμων Κληρικῶν εἰς τά βάθρα τους πού κοσμοῦν εἰσέτι τίς ἐκκλησιαστικές πλατεῖες. Αὐτά περίπου ἔγραψαν παλαιότερα σέ ἔντυπά τους οἱ Τέκτονες – καί ὅλοι ἐν συνεχείᾳ ἐσίγησαν…

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ἠλιού

Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ἠλιού

 

Ὁ Προφήτης πρός τόν Θεόν:

«Ἐγκατέλιπόν σε οἱ υἱοί Ἰσραήλ καί ὑπολέλειμμαι ἐγώ μονώτατος».

 

Ὁ Θεός πρός τόν Προφήτην:

«Καταλείψεις ἐν Ἰσραήλ ἑπτά χιλιάδας ἀνδρῶν, πάντα γόνατα, ἅ οὐκ ὤκλασαν γόνυ τῷ Βάαλ, καί πᾶν στόμα, ὅ οὐ προσεκύνησεν αὐτῷ».

 

(Βιβλίον: Γ ΄ Βασιλειῶν, κεφάλαιον 19, στῖχοι 10 καί 18).

 

Εἰσαγωγικά:

 

Στό πρωτότυπο ἑβραϊκό κείμενο, τό ἀνωτέρω ρῆμα «καταλείψεις» εἶναι σέ πρῶτο πρόσωπο: «καταλείψω» (δηλαδή, ἐγώ ὁ Θεός· ὅπερ καί τό σωστότερο). Ἐπίσης, ὑπάρχει καί ἄλλη γραφή τοῦ ἰδίου στίχου, πού ἀναφέρει: «καί κατέλιπον ἐμαυτῷ (ἐγώ ὁ Θεός), ἑπτά χιλιάδας ἀνδρῶν, οἵτινες οὐκ ἔκλιναν γόνυ τῷ Βάαλ».

Τό νόημα βεβαίως εἶναι τό ἴδιο.

 

Μία ἀπό τίς ὡραιότερες ἁγιολογικές ἑορτές τοῦ καλοκαιριοῦ εἶναι ἡ ἑορτή τοῦ Προφήτου Ἠλιού, στίς εἴκοσι (20) Ἰουλίου. Μάλιστα, ἐπειδή δέν πρόκειται γιά κοίμηση τοῦ Προφήτου, δηλαδή γιά «μνήμη» αὐτοῦ, τό Συναξάριον τῆς ἡμέρας αὐτῆς ἔχει τήν ἑξῆς ἀξιοπρόσεκτη ἀναγραφή: «Τῇ εἰκοστῇ τοῦ αὐτοῦ μηνός, μνήμη τῆς ὡς εἰς οὐρανούς πυρφόρου ἀναβάσεως τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Προφήτου Ἠλιού τοῦ Θεσβίτου».

Τό πρωτότυπο (original) ἑβραϊκό ὄνομα, δηλ. Ἐλιγιάχου, σημαίνει κατά λέξιν: Ὁ Θεός μου εἶναι ὁ Γιαχβέ (=ὁ Κύριος).

Ὅλοι γνωρίζουμε τίς διηγήσεις σχετικῶς μέ τόν βίο καί τήν θαυμαστή πολιτεία τοῦ ἑορταζομένου Προφήτου. Εἶναι μάλιστα τιμή γιά τήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου μας Νικολάου Πευκακίων τό γεγονός, ὅτι τό ἀριστερό παρεκκλήσιο-παστοφόριο τοῦ Ἱεροῦ Βήματος εἶναι ἀφιερωμένο στόν Προφήτη Ἠλία καί, φυσικά, τελεῖται σ’ αὐτό ἡ Θεία Λειτουργία τήν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς του.

Η ΝΕΑ ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ!

Η  ΝΕΑ  ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ!

 

«Τό µέλλον ἤ τό σχεδιάζεις ἤ τό ὑφίστασαι». Ὅλοι θυµόµαστε αὐτή τή φράση του τότε Ὑπουργοῦ Ψηφιακῆς Διακυβέρνησης, κ. Πιερρακάκη. Ὄχι µόνο ὁ κ. Πιερρακάκης, ἀλλά ὅλοι οἱ Ἕλληνες πολιτικοί καυχῶνται ὅτι δῆθεν ὁδηγοῦν µέ σιγουριά καί µέ λεπτοµερές σχέδιο  τή Χώρα πρός τό µέλλον, πρός τήν πρόοδο. Δέν ὑπάρχει µεγαλύτερο ψέµα ἀπό αὐτό! Ἡ ἀλήθεια εἶναι, ὅτι ἡ Ἑλληνική κοινωνία ἐπιστρέφει σέ περιόδους πρίν τίς ἀρχαϊκές κοινωνίες, οἱ ὁποῖες «ἐπέλεξαν τήν ἀπαγόρευση αἱµοµικτικῶν σχέσεων σάν ἕνα θεµελιώδη κανόνα κοινωνικῆς ὀργάνωσης, ἐκφράζοντας τήν ἐπιθυµία τῆς ὁµάδας νά βγεῖ ἀπό τήν ἀποµόνωση, νά βγεῖ ἔξω ἀπό τό στενό οἰκογενειακό κύκλο»1.

Τό πῶς συνέβη αὐτή ἡ ἐπιστροφή τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας στή βαρβαρότητα, καί µάλιστα χωρίς νά «πάρουµε χαµπάρι», θά ἐπιχειρήσουµε νά τό ἐξηγήσουµε στό σηµείωµα πού ἀκολουθεῖ.

Καταρχάς θά πρέπει νά τονίσουµε, ὅτι ἡ ἔξοδος τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τό στενό οἰκογενειακό του κύκλο, εἶναι ὄχι ἁπλῶς καί µόνο κοινωνική ἐπιλογή, ἀλλά πρωτίστως θέληµα τοῦ Θεοῦ. Διαβάζουµε στήν Παλαιά Διαθήκη, στό Βιβλίο τῆς Γένεσης: «Καί εἶπε Κύριος τῷ Ἅβραµ· ἔξελθε ἐκ τῆς γῆς σου καί ἐκ τῆς συγγενείας σου καί ἐκ τοῦ οἴκου τοῦ πατρός σου καί δεῦρο εἰς τήν γῆν, ἥν ἄν σοι δείξω». Καί εἶναι ἐντολή τοῦ Θεοῦ,  οἱ στενοί συγγενεῖς νά µή συνάπτουν γάµο µεταξύ τους.

Συνοπτική Ἀνάλυση τοῦ Παγκόσµιου Πολιτικο-οἰκονοµικοῦ Περιβάλλοντος

Συνοπτική Ἀνάλυση τοῦ Παγκόσµιου
 Πολιτικο-οἰκονοµικοῦ Περιβάλλοντος

 

τενίζοντας τόν κόσµο µας µποροῦµε εὔκολα νά παρατηρήσουµε σεισµικές ἀλλαγές πού µόλις στό πρόσφατο παρελθόν ἦσαν ἀδιανόητες.  Ἀναφέροµαι τόσο στήν ποσότητα ὅσο καί στήν ποιότητα τέτοιων ἀλλαγῶν. Καί τά δύο ἀπεικονίζουν τόν δυναµικό χαρακτήρα τέτοιων ἀλλαγῶν καί τόν ρυθµό µέ τόν ὁποῖο λαµβάνουν χώρα στόν κόσµο µας.  Οἱ ἐν λόγῳ ἀλλαγές εἶναι καθοριστικές γιά τήν ἐξέλιξη ἑνός νέου παγκόσµιου περιβάλλοντος πού θά δροµολογήσει ἕναν διαφορετικό κόσµο. Οἱ ἀλλαγές πού σκέπτοµαι εἶναι σέ ὅλους τούς τοµεῖς τῆς ἀνθρώπινης ἀνάπτυξης.  Ἐννοῶ τούς τοµεῖς τῆς διακρατικῆς διείσδυσης, τῆς οἰκονοµικῆς ἀνάπτυξης, τῆς κοινωνικο-πολιτιστικῆς ὁλοκλήρωσης καί τῆς παγκόσµιας διακυβέρνησης. Πρόκειται γιά πολυσύνθετα θέµατα πού ἀπαιτοῦν ἀνάλυση εἰς βάθος. Θά προσπαθήσω νά διατυπώσω µία δίκαιη ὡστόσο συνοπτική ἀξιολόγηση τῶν ἀνωτέρω.

 

Τό Διεθνές Πολιτικό Περιβάλλον

Ἡ κατάρρευση τῆς Σοβιετικῆς Ἕνωσης καί τοῦ σοβιετισµοῦ σέ ὅλο τόν κόσµο ἔδωσε ὤθηση στήν ὁµαλή ἐξέλιξη τῶν παγκόσµιων κοινωνιῶν. Ἡ ὁµιλία τοῦ George H.W. Μπούς τό 1990, ὁ ὁποῖος ἐπινόησε τόν ὅρο Νέα Παγκόσµια Τάξη – New World Order (NWO), ἦταν πράγµατι προγνωστική µιᾶς νέας παγκόσµιας πραγµατικότητος.