ΣΠΟΡΑΔΕΣ 15-7-2012

Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΟΣ

ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

Μετά την πρώτη επιστολή που απέστειλα προς την Ιστοσελίδα σας σχετικά με το άρθρο του περιοδικού μας, «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» για την Ομοιοπαθητική και την κριτική του καθηγητού κ. Κ. Καρακατσάνη, που φιλοξενήσατε, ανταλλάξαμε μια πολύ αδελφική αλληλογραφία με τον σεβαστό κ. Καρακατσάνη (Σημ.: αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του Ναού μας agnikolaosgr και στο ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ) και θα προχωρήσουμε, συν Θεώ, σε δημοσίευση πλήρους μελέτης του στο ανωτέρω Περιοδικό μας.

Επειδή, όμως, το απαντητικό σας δημοσίευμα, παρ’ ότι αναρτήθηκε μετά τη δημοσιοποίηση της αλληλογραφίας μου με τον κ. Καρακατσάνη, περιέχει αιχμές, που εκμεταλλεύθηκαν ήδη κάποιοι που «ζητούν ευκαιρίαν» κατά του προσώπου μου, είναι ανάγκη να απαντήσω σε αυτές, δεδομένου ότι το περιοδικό μας θα κυκλοφορηθή (συν Θεώ) την πρώτη Κυριακή του Σεπτεμβρίου.

Γράφετε:

1.«Φρονούμε ότι η φιλοξενία του κειμένου «Η ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ» στο κατά τα άλλα αξιόλογο περιοδικό «Ενοριακή Ευλογία» δημιούργησε, παρά διέλυσε, τη σύγχυση, όπως είχε στόχο».

Με τη διαπίστωσή σας αυτή, όμως, δεν συμφωνεί ο κ. Καρακατσάνης ο οποίος μου έγραψε ότι «Γνωρίζω πολύ καλά, σεβαστέ π. Βασίλειε, τη διχογνωμία, ἡ ὁποία ὑπάρχει μεταξύ τῶν πιστῶν (Κληρικῶν και λαϊκῶν) για το θέμα τῆς «Ὁμοιοπαθητικῆς». Οὐδόλως θεωρῶ «ὅτι το πρόβλημα δημιουργήθηκε ἀπό το περιοδικό (σας)».

Επίσης, το «ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ», που έχει πρωτοστατήσει στον αγώνα κατά της Ομοιοπαθητικής έγραψε: «Αναμένουμε την έκδοση του περιοδικού ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ στο οποίο θα υπάρχει βελτιωμένη η επιστολή του καθηγητού κ.Καρακατσάνη. Συγχαρητήρια στον π.Βασίλειο του οποίου η πρωτοβουλία έγινε αφορμή να δημοσιευθούν νέα στοιχεία κατά της πλάνης της Ομοιοπαθητικής αλλά και στον κ.Καρακατσάνη το άρθρο του οποίου πρόσφερε πολλά στον απολογητικό αγώνα κατά του αποκρυφισμού.

2.Με ερωτάτε:

« Γνώριζε ο π. Βασίλειος Βολουδάκης ότι ο συγγραφεύς του κειμένου που φιλοξένησε είναι ο ίδιος ομοιοπαθητικός; Ότι το όνομά του υπάρχει σε εναλλακτικούς οδηγούς και εναλλακτικές ιστοσελίδες που προωθούν προχωρημένες αποκρυφιστικές μεθόδους; Ότι δεν γίνεται πουθενά στα έντυπα και στις ιστοσελίδες που βρήκαμε, αναφορά στην ιερατική του ιδιότητα; Ότι, παρότι δηλώνει ότι απορρίπτει τα αποκρυφιστικά, ο π. Χρ. είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ομοιοπαθητικής Ιατρικής που ίδρυσε ο κ. Βυθούλκας; Ότι τα συγγράμματα που χρησιμοποιεί και προωθεί αυτή η Εταιρεία είναι του κ. Βυθούλκα, φυσικά του Χάνεμαν και τα γνωστά ομοιοπαθητικά συγγράμματα που βρίθουν στοιχείων ασυμβίβαστων με την Ορθόδοξη πίστη; Πιθανόν να μην τα γνώριζε».

Σας απαντώ ευθέως: Όχι, δεν εγνώριζα ότι ασκεί Ομοιοπαθητική Ιατρική ή ότι είναι μέλος της Εταιρείας Βυθούλκα, ή οποιασδήποτε άλλης Εταιρείας. Είχα την εντύπωση ότι μελετά το θέμα καθαρώς ως προς το τι λέγουν επ’ αυτού οι Αγιοι Πατέρες και διαφοροποιούνται ουσιαστικά από τους Αποκρυφιστάς Ομοιοπαθητικούς.

Τον π. Χρυσόστομον εγνώρισα όταν επεσκέφθη τον Ναό μας και λειτούργησε δύο ή τρείς φορές ως ένα ευλαβέστατον και Πατερικόν Ιερομόναχον, τα στοιχεία του δε ως Κληρικού βρίσκονται στην Ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Πέτρας, την οποία σας επισυνάπτω. Πληροφορήθηκα, μάλιστα, ότι είχε καθίσει πλησίον του μακαριστού π. Μάρκου Μανώλη, ως λαϊκός που ήταν και έψαλλε κατά τις πρώτες λειτουργίες του π. Μάρκου.

3.Τη φράση σας «Φυσικά και οι καλύτεροι μπορεί να πλανηθούν, αλλά αυτό που είναι επικίνδυνο και πράγματι δημιουργεί σύγχυση είναι η εμμονή στην πλάνη» δεν την σχολιάζω διότι θέλω να πιστεύω, ότι δεν απευθύνεται προς εμένα ή στο Περιοδικό μας .

Κλείνοντας, προσθέτω ότι, όπως το δικό μου πρόσωπο είναι φανερό έτσι θα ήθελα να εγνώριζα και τον συντάκτη της προς εμέ Επιστολής της Ιστοσελίδος της Μητροπόλεώς σας, δεδομένου, μάλιστα, ότι γνωρίζω από ετών και τιμώ τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Γλυφάδας, όπως, επίσης και τον εξαίρετον και λίαν αγαπητόν μου Πρωτοσύγκελλον π. Αλέξιον Ψωϊνον , οι οποίοι, αν ηρωτώντο, πιστεύω ότι θα προελάμβαναν αυτές τις αιχμές και δεν θα χρειαζόταν η δική μου δευτερολογία.

Μετά τιμής

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης