Τί γίνεται ὅταν κλαπεῖ ἢ βανδαλιστεῖ τσάντα µαθητή παραµένουσα στὸ σχολεῖο ὑπαιτιότητι τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας;

Τί γίνεται ὅταν κλαπεῖ ἢ βανδαλιστεῖ τσάντα µαθητή παραµένουσα στὸ σχολεῖο
 ὑπαιτιότητι  τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας;

 

(Σ’ ἕνα κράτος ὅπου τίποτα δὲν δουλεύει.)

 

ταν ἄρχισε ὁ υἱός µου νὰ φοιτᾶ στὸ δηµοτικὸ σχολεῖο ἦρθε στὸ e-mail µου ἕνα ἐνηµερωτικὸ σηµείωµα ἀπὸ τὴ Διεύθυνση Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς στὸ ὁποῖο ἔλεγε ὅτι: «Ἀγαπητοὶ γονεῖς, Σᾶς ἐνηµερώνουµε πὼς σύµφωνα µὲ τὴν (217785/Δ1/31-12-2018 ΥΑ , ΦΕΚ 6014 Β’ & ἡ µὲ ἀρ. πρωτ. Φ.7/16592/Δ1/4-2-2019) ἐγκύκλιο τοῦ ΥΠΑΙΘ, ἡ τσάντα τῶν µαθητῶν, - τριῶν, θὰ παραµένει στὸ Σχολεῖο, δύο (2) φορὲς τὸν µῆνα στὶς ἑξῆς ἡµεροµηνίες...».

Ἀνατρέχοντας στὸ ἐν λόγῳ ΦΕΚ µὲ τίτλο: «Ὑπουργικὴ Ἀπόφαση Ἀριθµ. 217785/Δ1/2018 ΦΕΚ 6014/Β/31-12-2018 Παραµονὴ τῶν διδακτικῶν βιβλίων στὸ σχολεῖο γιὰ τοὐλάχιστον δύο (2) Σαββατοκύριακα τὸ µῆνα» διάβασα τὰ ἑξῆς: «Μὲ ἀπόφαση τοῦ συλλόγου διδασκόντων καθορίζονται τοὐλάχιστον δύο (2) σαββατοκύριακα γιὰ κάθε µῆνα τοῦ διδακτικοῦ ἔτους, κατὰ τὰ ὁποῖα τὰ βιβλία τῶν µαθητῶν παραµένουν στὸ σχολεῖο. Οἱ διδάσκοντες ἐκπαιδευτικοὶ δὲν ἀναθέτουν ἐργασίες ἤ/καὶ γραπτὲς δοκιµασίες γιὰ τὴ Δευτέρα µετὰ τὰ σαββατοκύριακα αὐτά, διαµορφώνοντας ἀνάλογα τὸ πρόγραµµα τῆς τάξης τους. Ὁ Διευθυντής/τρια τοῦ Σχολείου ἐνηµερώνει ἐγγράφως τοὺς γονεῖς τῶν µαθητῶν τοῦ σχολείου σχετικὰ µὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ συλλόγου διδασκόντων καὶ ἀναρτᾶ ἀνακοίνωση γιὰ τὸ περιεχόµενο τῆς ἐν λόγῳ ἀπόφασης. Ἡ ἴδια ἀνακοίνωση ἀναρτᾶται καὶ στὴν ἱστοσελίδα τοῦ σχολείου. Ὁ Διευθυντὴς τοῦ σχολείου καὶ ὁ σύλλογος διδασκόντων µεριµνοῦν γιὰ τὴν ὀρθὴ ἐφαρµογὴ τῆς ἀπόφασης. Θέµατα ποὺ ἀφοροῦν τὴν ἐφαρµογὴ τῆς ἀνωτέρω Ὑπουργικῆς Ἀπόφασης µποροῦν νὰ ρυθµίζονται µὲ ἐγκυκλίους τοῦ ΥΠ.Π.Ε.Θ. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ νὰ δηµοσιευθεῖ στὴν Ἐφηµερίδα τῆς Κυβερνήσεως. Μαρούσι, 18 Δεκεµβρίου 2018». Μὲ νεότερο ΦΕΚ 56/Β/21-1-2019 ὁ τίτλος τοῦ ΦΕΚ ἀντὶ γιὰ «σχολεῖο» ἀντικαταστάθηκε µὲ τὸν τίτλο «Δηµοτικὸ Σχολεῖο». Ἄρα τὸ ΦΕΚ 6014/Β/31-12-2018 ἀναφερόταν µόνο στὰ δηµοτικὰ σχολεῖα τῆς χώρας.

Στίς 20/02/2023 στή φόρµα ἐπικοινωνίας τῆς ἱστοσελίδας τῆς Διεύθυνσης Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς (στό ἑξῆς Διεύθυνση Π.Ε.Α. Ἀττικῆς) ἔστειλα ἕνα αἴτηµα ὅπου ζητοῦσα νά µοῦ δοθοῦν ἐξηγήσεις ἄν τό Ὑπουργεῖο Παιδείας θά µέ ἀποζηµίωνε ἄν ἔκλεβαν ἤ πάθαινε ζηµιές ἀπό τυχόν βανδαλισµούς τοῦ σχολείου ἀπό ἀγνώστους, ἡ τσάντα τοῦ παιδιοῦ µου, τίς ἡµέρες πού αὐτή παρέµενε στό σχολεῖο.

Μετά ἀπό δέκα µέρες καί ἀφοῦ δέν µοῦ εἶχαν ἀπαντήσει, ἐπικοινώνησα τηλεφωνικά µέ τή συγκεκριµένη Διεύθυνση καί µοῦ ἀπάντησαν, ἄκουσον, ἄκουσον, ὅτι ἡ Διεύθυνση Π. Ε. Α. Ἀττικῆς δέν ἀπαντᾶ σέ ἐρωτήµατα πολιτῶν καί ἀπευθυνθεῖτε κατ’ εὐθεῖαν στό Ὑπουργεῖο Παιδείας. Τότε γιατί ὑπάρχουν αὐτές οἱ κατά τόπους Διευθύνσεις σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα; Ποιός ὁ ρόλος τους; Μετά ἀπό δύο ἡµέρες ἔστειλαν τό αἴτηµά µου, κοινοποιῶντας το καί στό e-mail µου, στή διευθύντρια τοῦ σχολείου τοῦ παιδιοῦ µου: «Σᾶς διαβιβάζουµε τήν ἀνωτέρω ἀναφορά γονέα µαθητῆ τοῦ ... Δηµοτικοῦ Σχολείου ... καί παρακαλοῦµε γιά ἐνέργειες ἁρµοδιότητάς σας ὡς πρός τά διαλαµβανόµενα καί συνεργασία σας µέ τόν γονέα, προκειµένου γιά τήν ἐνηµέρωση ἐπί θεµάτων λειτουργίας τῆς σχολικῆς µονάδας» Τό συγκεκριµένο ἔγγραφο εἶχε τήν ψηφιακή ὑπογραφή τοῦ διευθυντῆ τῆς Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς. Ζητοῦσαν δηλαδή ἀπό µία διευθύντρια ἑνός τοπικοῦ σχολείου νά πάρει ἀπόφαση, ἀντί τῆς Διεύθυνσης Π.Ε.Α. Ἀττικῆς, γιά ὅλα τά σχολεῖα τῆς Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς. Ἡ διευθύντρια εἶχε τήν καλοσύνη καί ἐπικοινώνησε µαζί µου τηλεφωνικά καί βεβαίως µοῦ ἀνέφερε ὅτι ἡ ἴδια δέν ἦταν ἁρµόδια νά λάβει τέτοια ἀπόφαση γιά κάτι τό ὁποῖο θά ἦταν ἕνα τετελεσµένο νοµικό γεγονός, ὄχι µόνο γιά τήν Ἀνατολική Ἀττική, ἀλλά καί γιά ὅλα τά σχολεῖα τῆς χώρας µας. Ἐννοεῖται καί συµφώνησα ἀπόλυτα µαζί της. Δέ δηµοσίευσε, τό συγκεκριµένο ΦΕΚ, µία διευθύντρια ἑνός τοπικοῦ δηµοτικοῦ σχολείου ἀλλά ἕνα Ὑπουργεῖο Παιδείας.

Ἀφοῦ λοιπόν ἡ Διεύθυνση Π.Ε.Α. Ἀττικῆς δέν ἀπαντοῦσε στά ἐρωτήµατα τῶν πολιτῶν ἀποφάσισα νά στείλω, στίς 03/03/2023, τό ἴδιο ἐρώτηµα, στό Ὑπουργεῖο Παιδείας µέ ἀριθµό Πρωτοκόλλου: 24491. Στίς 10/04/2023, ἀφοῦ τούς ξαναενόχλησα ἐπειδή δέν εἶχα λάβει ἀπάντηση, ἔλαβα τό ἑξῆς ἀπογοητευτικό e-mail: «Κύριε Νικολόπουλε, Θά θέλαµε νά σᾶς ἐνηµερώσουµε ὅτι τό µέ ἀρ. 24491/3-3-23 ἔγγραφό σας σχετικά µέ τήν παραµονή τῶν διδακτικῶν βιβλίων στό σχολεῖο ἔχει διαβιβαστεί µέ τό µέ ἀρ. πρωτ. Φ.7/ΦΜ/24491/26243/Δ1/8-3-23 ἔγγραφο τῆς Ὑπηρεσίας µας στήν ἁρµόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς καί ταυτόχρονα σᾶς ἔχει κοινοποιηθεῖ µέ ἠλεκτρονικό ταχυδροµεῖο. Πάρα ταῦτα, γιά τήν δική σας ἐξυπηρέτηση, σᾶς ἐπαναπροωθῶ τό ἀνωτέρῳ ἔγγραφό µας. Γιά ὁποιαδήποτε ἐπιπλέον πληροφορία, µπορεῖτε νά ἀπευθύνεστε στή Διεύθυνση Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς, στήν ὁποία ὑπάγεται τό σχολεῖο ὅπου φοιτᾶ τό παιδί σας. Μέ ἐκτίµηση ... Δ/νσή Σπουδῶν, Προγραµµάτων & Ὀργάνωσης Π.Ε. Τµῆµα Β΄.». Δηλαδή τό Ὑπουργεῖο Παιδείας προώθησε τό αἴτηµά µου στή Διεύθυνση Π.Ε.Α. Ἀττικῆς γιά νά µοῦ ἀπαντήσει. Ἀλλά ἤδη ἡ Διεύθυνση Π.Ε.Α. Ἀττικῆς µοῦ εἶχε πεῖ ὅτι δέν ἀπαντᾶνε στά ἐρωτήµατα τῶν πολιτῶν, τό ὁποῖο καί τό εἶχα ἀναφέρει στό Ὑπουργεῖο. Τελικά, αὐτό τό ἁπλό αἴτηµα δέν ἀπαντήθηκε ποτέ. Τόσες ὧρες γιά νά συνταχθοῦν καί νά σταλοῦν ἀπό ὅλους τούς δηµόσιους φορεῖς τόσα e-mail γιά ἕνα ἁπλό αἴτηµα ἀλλά τό ἀποτέλεσµα µηδέν. Κανένας δέν δεχόταν νά ἀπαντήσει σέ ἕνα ἁπλό αἴτηµα πολίτη. Ἄφαντη ἡ Διεύθυνση Π.Ε.Α. Ἀττικῆς, ἄφαντο καί τό Ὑπουργεῖο Παιδείας. Ἀπό αὐτό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας περιµένουµε νά λάβουν σωστή καί ὑπεύθυνη Παιδεία τά παιδιά µας, ὅταν τό ἴδιο βρίσκεται ἀκόµη σέ µία ἀνώριµη προνηπιακή κατάσταση;

 

Χρῆστος Νικολόπουλος

Δρ. Θεολογίας - Βυζαντινολόγος

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 255

Νοέμβριος 2023