ΤΑ ΛΑΪΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Τόν παλιό καλό καιρό, τά νέα διαδίδονταν ἀπό στόμα σέ στόμα. Πάντοτε ὁ ἄνθρωπος, σάν κοινωνικό ὄν, εἶχε ἀνάγκη νά ἐπικοινωνήσει μέ ἄλλους ἀνθρώπους, νά μάθει τί γίνεται στή γειτονιά του, στό χωριό του, στήν πόλη του, στήν περιοχή του, στό βασίλειο, στόν κόσμο του. Μιά μορφή ἐπικοινωνίας, λοιπόν, εἶναι καί τό ἐνδιαφέρον γιά τή ζωή τοῦ διπλανοῦ μου τοῦ γείτονά μου, τοῦ φίλου μου, ἤ καί τοῦ ἐχθροῦ μου. Καί ἀπό ἐκεῖ γεννιέται τό κουτσομπολιό, τό ὁποῖο, ἀπό μέρα σέ μέρα καί ἀπό χρόνο σέ χρόνο, ἔφτασε στίς μέρες μας στό ἀποκορύφωμά του καί συστηματοποιήθηκε ὅσο ποτέ ἄλλοτε, μέ τά λεγόμενα Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης(ΜΚΔ), ἤ, ἀλλιῶς Facebook, Instagram, Twitter, Viber!
Οἱ νεώτερες γενιές ἰδιαίτερα, ὄχι μόνον ἀγνοοῦν τί θά πεῖ βιβλίο (ὄχι ὅτι καί οἱ παλαιότεροι εἶναι στήν πλειοψηφία τους καί ἰδιαίτερα βιβλιοφάγοι) ἀλλά ἔχουν ἀπορρίψει τά πάντα, τηλεόραση, ἐφημερίδες καί περιοδικά ὡς “παλαιολιθικά» καί ἔχουν κρατήσει τά ΜΚΔ σάν μόνη πηγή ἐνημέρωσης καί ἐπικοινωνίας. Ἔτσι, ὁ πλανήτης μοιράστηκε μέ νέο τρόπο σέ χωριά, πόλεις καί βασίλεια, ἀνάλογα μέ τούς ἐπηρεάζοντες καί τούς ἐπηρεαζόμενους (κοινῶς… influencers καί followers) μέ τίς χιλιάδες, ἤ, τά ἑκατομμύριά τους!